Nélkülem unatkoznál

A szerző negyvenkét éves. Mivel szereti a betűket is és a számokat is megfigyelte magán, hogy rövid távon a számok nyugtatják meg, hosszú távon meg a betűk. Ezért írta ki a számot betűvel. Magáról a blogról mondhatná, hogy az ADHD és autizmus naplója, de csak azt mondja, hogy kisgyerekes napló. Mert nem azt hangsúlyozza, amiben különbözünk.

Címke

1.hét (1) 1.hónap (6) 10. hónap (14) 11. hónap (19) 12.hét (1) 12. hónap (16) 13. hónap (15) 14.hét (1) 14. hónap (13) 15. hónap (11) 16.hét (1) 16. hónap (12) 17. hónap (12) 18. hónap (12) 19. hónap (18) 2+ (124) 2.5+ (140) 2.hét (1) 2.hónap (4) 20.hét (1) 20. hónap (13) 21. hónap (13) 22. hónap (15) 23.hét (1) 23. hónap (15) 24.hét (2) 24. hónap (15) 3+ (107) 3.5+ (73) 3.hét (2) 3.hónap (3) 34.hét (1) 35+ (1) 38.hét (1) 4+ (59) 4.5 (12) 4.5+ (54) 4.hét (3) 4.hónap (5) 40.hét (1) 5+ (86) 5.5+ (72) 5.hét (3) 5.hónap (7) 6+ (58) 6.5+ (41) 6.hét (2) 6.hónap (12) 7+ (12) 7.hét (2) 7.hónap (7) 8.hét (2) 8.hónap (10) 9.hónap (15) ADHD küldetés (70) altató (24) anna dalol (7) anna ír (18) anna mesél (1) anna olvas (3) anna rajzol (43) anna számol (2) anna szól (14) anyának lenni (18) anyaszáj (19) anya ír (59) anya olvas (2) anya rajzol (7) autizmus (27) betegség (50) betűk (4) blogkönyv (2) dalolunk (31) egyéb (14) egypercesek (6) érdekes (24) etetés (15) ezerarcú (4) fim (1) fimóta (76) fogzás (29) goldenblog (2) gondolatok (102) gyerekszáj (111) homeopátia (8) húszforintos kérdések (3) i (1) írunk (5) iskola (20) járás (8) játék (80) játszótér (14) karácsony (14) kétsorosok (16) kirándulás (12) kisanna (8) klub (2) könyvek (2) levél (1) mese (49) micimackó (4) mondatok (9) napianna (7) no comment (2) oltás (9) öltözködés (1) olvasunk (1) ovi (102) paf (2) poén (67) rajzolás (10) ringató (5) sok hűhó (6) sport (1) szavak (35) szobatisztaság (8) szülinap (9) tánc (1) tervezzünk tárgyakat (5) titáhu (10) transzcendentális (11) tsmt (1) tudta-e ön (14) tünetek (49) újév (3) újovi (16) új ovi (11) ultrahang (4) vadaskert (2) vers mindenkinek (54) vitamin (2) vizsgálatok (90) wellness (1) x akták (36) zene (2)

Anna naptára

szeptember 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív >
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Hetedik

2018.09.29. 19:55 :: yerma

Iskolailag ott tartunk, hogy Anna beszokott, legalábbis 2-ig. Ha később hozzuk el az sem jelent neki gondot, mert vagy úszás van és azt szereti, vagy aerobik, amit szintén. Hétfő, kedd van aerobik, csütörtökön meg úszás, és azért nem nagyon akartuk túlszervezni, mégiscsak egy hónapja még óvodás volt és délutánonként aludt. Ehhez képest nagy váltás ez most. Még annak dacára is, hogy Anna a 92%-ával az osztály legjobbja, amiben benne van az adhd diszgráfiája és diszkalkuliája, ami Annánál a tükörírás formájában jelenik meg. Pénteken megírták az első röpdogát matekból, ami jól sikerült neki, saját elmondása szerint 8 feladatból 7 lett tökéletes, a 8. pedig azért nem lett jó, mert a gyümölcs számolásnál ő beleszámolta a mintagyümölcsöket, így pont mindenből eggyel több jött ki neki. A magatartás füzet harmadik hete tele van szívecskékkel és három matrica ragyog benne. A leckéket nem a napköziben csinálja meg, hanem abban a másodpercben, amikor feladták. Amíg a másik gyerek lapoz a könyvben a kívánt oldalra, addig ő gyorsan megcsinálja. Impulzivitás. Mindig mindent azonnal. A héten sikerült a dzsekiket 3-szor bennfelejteni, a negyediknél hoztuk haza a heti kabátokat összesen. Ezt ő még nem jegyzi meg. Kaptunk utazó gyógypedagógust.

Tartottunk elő szülinapot, tortával, pezsgővel. Stílszerűen.

img_20180929_100059.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: autizmus iskola fimóta ADHD küldetés 6.5+

Sírás lesz a vége

2018.09.22. 16:55 :: yerma

Ez a baljóslatú mondat az egyike a legrosszabb mondatoknak, amit egy embernek mondhatunk. Mert azt jelenti, hogy nem bízom benned, úgyis béna leszel és én az okos felnőtt látom a jövőt, ellentétben veled te buta gyerek. Hallottam elégszer, hogy nem mondjam a gyerekemnek és ezért inkább magamnak mondom. Tudtuk, hogy nem jó ötlet a közös iskolai piknik, külön-külön igen, de együtt nekünk nem. Nekünk, akik bár apa, anya és gyerek vagyunk, mégsem vagyunk egy család. Végeztével külön utakon járunk, és Annának választani kell a jobbik esetben, mert a rosszabbik eset, hogy ugye jogszabály. Mivel ma a rosszabbik eset volt és az élet megkeményített már annyira, hogy mindenkinek kívánjak sok hasonló helyzetet, mert akkor érti meg, mit lehet ilyenkor érezni, amikor síró gyerek távolodik és meg nem merek hátrafordulni és megszakad a szívem. Anna kívánsága volt, hogy jelenjünk meg teljes létszámban a családi eseményen.

Iskolai piknik volt, ami amúgy jól sikerült. Anna, a figyelemzavaros türelmesen várta a sorát az arcfestésre és utána egy órát sakkozott egy random kisfiúval. Itt kezdődtek a kisebb gondok, mert a kisfiú idősebb volt és jól tudott sakkozni, Anna meg megszokta a saját játékszabályait, amik azon az elven nyugszanak, hogy addig alakítom a szabályokat, amíg én nem nyerek. Ezt itt nem tehette, és elég ügyesen kezelte a helyzetet sírásra görbülő szájjal ugyan, de higgadtan és nyugodtan. Az összes rendbontása annyi volt, hogy elkeseredésében a bábukat egymásra helyezve tornyot épített belőlük. Aztán később festegetett, csöndben és nyugodtan. Én mint szülő nem nagyon tudtam kapcsolódni az eseményekhez, más apukák ragasztottak a gyerekükkel, más anyukák sütit sütöttek. És utána jött a síró gyerek távolodik, anya ne menj el.

Nesze neked család.

Szólj hozzá!

Címkék: autizmus fimóta ADHD küldetés 6.5+

Részképesség

2018.09.21. 20:49 :: yerma

Csináltak az iskolában részképesség felmérést Annának, ami írás és számolási készségek alá írt százalékosan egyelőre értelmezhetetlen számok halmazát jelenti. Csak a számadatokat kaptuk meg, amiből kiderül, hogy Anna 92% képesség átlaggal működik 58 fős évfolyamból harmadikként. Ezt megdobja az elemi számolás 100%-os eredménye és árnyalja egy DPT teszt 66%-os értéke, ami a diszlexia jelenlétére utalhat. Az adott évfolyamunk 32%-95% között mozog átlagban. Mivel a fejlesztő pedagógussal még nem beszélgettünk erről, konkrétabbat nem tudunk mindarról, ami a számok mögött rejtőzik. Az eddigi információ magyarázatának forrása a Google, így még az is lehet, hogy minden másképp van.

Ami nem valószínű.

Szólj hozzá!

Címkék: autizmus iskola fimóta ADHD küldetés 6.5+

Vámpírnaplók

2018.09.18. 18:52 :: yerma

Az kétségtelen, hogy vannak dolgok, amik a mindennapjaink részévé vállnak, úgy hogy észre sem vesszük őket. A rádöbbenés első apropója, amikor gyerek születik, és újra éljük mindazt, amit természetesnek gondoltunk évtizedek alatt. Mit jelent a napsütés, a fadarab, a pillangó. Aztán ha szerencsénk van és adottságnak éljük meg a lehetetlennek tűnő helyzeteket akkor azért látunk mást is. Kimondatlan társadalmi normák tiltják, hogy valaki jól érezze magát. Dolgozni kell, a meló robot, de ezért jön a pénz, ezért elviseljük. Lélektelen, boldogtalan emberek rohangálnak mindenütt. Nem értjük őket autizmus ide vagy oda. Mert hát az autisztikus mindennap újra rácsodálkozik ezekre. Első kérdése a világról, amiben él az, hogy miért nem azt csinálja, amit szeret. Így pénzt kap és boldog is marad.

Mindmáig vannak dolgok, amiket ilyen magától értetődő módon értelmezünk. Ezt most éppen a vámpírkodással van összefüggésben, de bármire mondhatnám. A tejfogak cseréjéből adódóan kicsit vámpirikus kinézete van Annának, mint minden kisgyereknek. Az a különbség csak, hogy Anna vállalja ezt. Persze azt nem gondolta senki, hogy ennyire rá fog játszani erre. Mert ő most vámpír, aki harap. de ez valahogy közösségi térben nem való. Nem vérengző vámpír, nem bánt senkit sem, de mégsem való. Harapj meg otthon, hogy senki meg ne lássa, hogy szerepjátékot játszol és jól érzed magad, ezt üzeni a világ nekünk. 

Te milyen játékot játszol? És hogy érzed magad közben?

Szólj hozzá!

Címkék: autizmus fimóta ADHD küldetés 6.5+

Az élet értelme

2018.09.16. 14:20 :: yerma

És ezek után mi lepődtünk meg a legjobban, amikor Anna méltóztatott hazahozni az üzenő füzetét, amiben az elmúlt hét benti magatartását pontozták. A reklám előtt egy szót sem ejtett róla, hogy mi lehet benne, úgy várta a hatást. 10 db kis piros szívecske volt a héten, ami azt jelentette, hogy nagyon jól viselkedett. Lett volna még zöld alma is, az a közepesen jó, vagy a szomorú fejecske, az pedig a rossz. A 18 fős zömében fiúk által uralt osztályban 8 gyerek volt, akinek 10 szívecskéje volt és beválthatta egy kajakozó szmájli matricára. Magatartás témájában, és Anna közte volt. Amikor megmutatta, a meglepetéstől a szám elé kaptam a kezem, és úgy nézett, amit a nagykönyvben is írnak, hogy a nagy pillanatokat ne vedd el a gyerektől, ne foglald össze, és ne tied legyen az utolsó dicséret, hanem lássa a tetteit a maguk fényében ragyogni. Korábban már volt egy ilyen pillanata, de már nem emlékszem melyik volt az.

Elromlott a tablet, nulláról kellett újrahúzni, rajta harmadéves Potter játék veszett a semmibe. Pedig már úgy felfejlesztettem a karakteremet, mondta Anna szomorúan. Igen, végülis az élet célja, hogy olyan szintre fejleszd a karakteredet, hogy kezelni tudd majd a helyzetet, ha vége van.

Az élet értelméről röviden.

img_20180914_192347.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: autizmus fimóta ADHD küldetés 6.5+

A tenger csendje

2018.09.13. 19:26 :: yerma

És akkor ünnepélyesen elhatároztuk, hogy több szülői értekezleten nem veszünk részt ezentúl. Tudniillik nem tudtuk Annát hova tenni és vittük magunkkal. Voltak más gyerekek is, akikre ügyeletes tanár vigyázott, de Anna ötpercenként megjelent az ajtóban, hogy ő unatkozik. Végül ugyan bent maradhatott, de mivel az összes fontos dolog csak nem akart elhangozni 6 óráig, így elhagytuk a terepet másfél óra szenvedés után. Valahogy csak mi edződtünk rá arra, hogy arra nem pazaroljuk a türelmünket, aki nem érdemli meg azt. A gyerekközösség vegyes, és ha van elfogadásra nevelő iskola, akkor ez az. Anna iskolai viselkedése szelídült, abban a pillanatban, amikor az első héten ment volna sugárkázni az iskolai játszószőnyegre csak nem tudott, mert egy másik fiú fetrengett ott. Hodie mihi - cras tibi, zártam be a zárójelet és innentől otthon éreztük magunkat. Vannak már piros pontok is, de erről mi mind nem tudunk, mert gyorsan meg kell csinálni a leckét, hogy maradjon idő játszani, ezért a füzet bennmarad a pontokkal. 

Sok lehetőség lesz majd elfoglalni Annát délutánonként, szakkörök, sportok, aerobik, úszás formájában. Egyelőre elég ügyes tőle, hogy 2-kor hazajön, és a tanárokkal együttműködő. Általában a gyerekek szétszórtak és türelmetlenek, Anna csak kicsit tűnik ki tőlük egy-egy teátrálisabb megnyilvánulásával. Kevés lány van, és azok együtt bandáznak, azt Anna kintről nézi, néha beszáll, de mindig mással barátkozik. Könnyedén üli végig a 45 perceket, legalábbis neki nem okoz gondot. Ezt onnan tudjuk, hogy ő meséli így, így éli meg. Biztos sokat lendített ezen a gyógyszer, amit a Vadaskertben kaptunk. Én többször járok oda külön a receptekért, és egy kis külön El Caminós szakrális tér az a budai hegyek, a rózsabokorral és a cicával, aki mindig ott sütkérezik a kertben, és ha lenéz az ember onnan, érzi, hogy csak gurulnak a kövek lefelé. Hegyek méltósága.

Tenger csendje.

Szólj hozzá!

Címkék: autizmus iskola fimóta ADHD küldetés 6.5+

Sugárka

2018.09.06. 09:55 :: yerma

Az első két nap Anna szempontjából frusztrálónak volt mondható szigorúan tanulás szempontjából, őt nagyon megviselte az unatkozás, a könyvekkel való ismerkedés. Volt sakk óra is, csak nézték a sakktáblát messziről, de állítólag lehet játszani haladó gyerekekkel és Anna igazából erre gyúr. Viselkedésében sem múlt ez nyomtalanul, a harmadik naptól kezdett olyan szokásokat felvenni, amiknek a jelenlétéről ő nem tehet, mert nem neurotipikus. Tegnap reggel beakadt nála egy játék megelevenítése, amit reggelente előad, hogy a Sugárka fetreng a földön. Persze Sugárka nem eső után adta ezt elő, de rosszabbul járt összességében, mert szénné égett a végére. Mi csak játékból égünk szénné öt méterenként az utcán, aztán szigorúan hazafelé is, és az osztályteremben, amikor beesünk egy másodperccel nyolc óra előtt, lefekszik a játszószőnyegre miközben a többi gyereknek kiosszák a feladatlapokat. Az indulás nehéz, de ezt valamelyest tudtuk is, annál viszont sokkal nehezebb, mint amiket rémálmainkban képzeltünk. Úgy 3-4 dolog van átlagban, amibe Anna egy reggel beleköt. Ez a nadrág nem jó, folyik az orrom, utolsó pillanatban indulunk el, mert addig húzza az időt. A menet lassan halad, percenként megáll, ötpercenként lefekszik a földre. Ráérősen lépked és sokat nyafog. Az első napokban megnyertük szuperaput, aki aztán rájött, hogy két ellentétes akaratú felnőtt együttes jelenléte nem tesz jót a gyerekének, és többek között ez volt az ok, ami miatt elváltam tőle. Ő még mindig tipikusnak szeretné látni a gyerekét, egy könyvet nem olvasott el az adhd-ről és az autizmusról sem, és így nem tudhatja, mi játszódik le Annában és azt hogyan kell megfelelően kezelni. Ezek az apró dolgok nagyon megnehezítik a mindennapjainkat és nem tudunk a tempónkban haladni. Ez különösen engem frusztrál, mert rajtam kívül mindenki ráér.

Az nyugtat meg, hogy valahogy ilyennek képzeltük az iskolakezdésünket. Viszont én Sugárkát többször valójában is megszemélyesítettem. Többször égtem már el látványosan normálisként a többi normális előtt. Úgy hogy nem tehettem róla.

Szólj hozzá!

Címkék: autizmus iskola fimóta ADHD küldetés 6.5+

Első nap az iskolában

2018.09.03. 18:51 :: yerma

Na de aztán eljött a nap, amitől rettegtünk, mint kiderült nem is véletlenül. Anna reggel mindent elkövetett, hogy akadályozza az indulást. Hirtelen minden akkor jutott az eszébe, körömvágás, új játék megmutatása, ami nálunk azért szokásosnak mondható, legalábbis együtt élni ezzel nehéz. Aztán onnantól is minden rossz volt, nem akart kézen fogva iskolába menni, és az erőltetés szülte a dacot, nem léptünk ki a helyzetből, nem. Nem mi, a szeizmográfos. Szinte utolsóként értünk be, ahol Anna leült az utolsó padba és duzzogott. Várni kellett még, szerencsétlenségünkre, és ezt Anna egyre nehezebben bírta. Miért nem történik semmi, mondta, miközben mások csacsogtak, fészkelődtek, nevettek. Aztán hirtelen megindult a műsor, évnyitó ünnepély hangos düng-düng hangokkal, és 590 gyerek csivitelésével egy zárt és szellőztethetetlen tornateremben bezárva. Pedig az iskola kevés beszédet tartott, és jópofa műsorokat rappelő gyerekekkel és furulyázó kislánnyal. A terem másik végében voltam, mint ahol ő ült, de már egybe volt a gyomrom, mert tudtam hogyan érzi magát egy Marslakó a játszótéren. Vége volt, visszamentünk. Anna teljes letargiába süllyedt, néha mosolyodott csak el, amikor azt mondtam átvéve a tankönyveket, hogy megyek és dedikáltatom Gilderoy Lockhart-tal, közben a könyvekkel további embereket kólintottam fejbe, persze véletlenül. A másik mondat, aminél elmosolyogta magát szintén Roxfortos utalás volt, kérdeztem látta-e A Békák Kórusát (Frogs Choir), akik az énekkarosokat jelenti Roxfortban. Akkor még ott voltunk, amikor felállt a helyéről és odafurakodott egy tanítóhoz, hogy miért nem történik semmi, én tanulni jöttem ide. Esélye sem volt tanulni még az első napon. Nem volt rózsás a helyzet amikor elmentünk.

Délre visszajöhettünk, amikor is egy teljesen más kisgyerek várt. Úgy indított, hogy a szájában savanyú uborka darabot rágcsálva közeledett UborCraft felkiáltással. Megelőzve a többieket, mint magányos harcos, persze az egész csoport őt kereste. Később aztán elmesélte, hogy amikor eljöttünk az volt a feladat, hogy mindenki bemutatkozott. Ott elismételte a nevén kívül, hogy ő azért jött, hogy tanulhasson, és hogy szeret Minecraft-ozni. Rajzoltak egy kicsit, kreatívkodtak, amikor Anna ezt megunta, matekpéldát kapott és számolhatott. Ez lenyugtatta őt, és tanult is. Első érzésre ez az az iskola, ahol megmaradt a káposzta is és a kecske is.

Sikerült ellőnöm egy képet az évnyitóról, amivel személyiségi jogokat egyáltalán nem sértek. Igazából ez volt az egyetlen fénykép, amit csináltam róla.

img_20180903_083921.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: iskola 6.5+

Idősebbek is elkezdhetik

2018.09.03. 18:22 :: yerma

Kicsit kettős a mérce, amikor Anna egyrészről betegesen éhezőnek, másrészről ducinak van beállítva. De szerencsére ezt az ellentmondást maga az érintett fedte fel, igaz véletlenül. A játékai között nézett reklámok között feldobott neki a véletlen egy fittness alkalmazást, amit sikeresen le is töltött. Az alkalmazás segítségével napi szinten kell gyakorlatokat csinálni. A végén aztán feldobott egy testtömeg index számítást, amit azonnal ki is próbált és az infografikán meglepetten konstatálta, hogy a súlya normális. Ezen felbuzdulva beírt engem is, és is normális testalkatú vagyok. Persze van, akinél kilengett a szeizmográf, de ezt tudtuk is. Remélem megtanulta ezzel, hogy csak a tényeknek higgyen, sem pedig bármiféle szubjektív handabandának. Azóta elég jól elszórakoztatja magát különböző emberek BMI értékének kiszámolásával.

Azóta ketten edzünk minden nap.

És ő bírja tovább.

Szólj hozzá!

Címkék: 6.5+